Sök här
0
Varukorg

Leverans Information

ALLMÄNNA VILLKOR

 

FRAKT OCH LEVERANS


Frakt är gratis inom Sverige, Undantag för fraktfritt kan bland annat vara leverans till öar och av fraktkänsliga föremål. Kakelgallerian i Stockholm AB förbehåller sig att vid dessa tillfällen debitera kunden extra kostnader som uppkommer vid avlastning och fakturera kunden för detta i efterskott. Vi använder oss av flera av de större speditörerna (Posten, DHL etc) för bästa service. I möjligaste mån sker leverans hem till dörren. 

Efter gjord beställning får du en orderbekräftelse via e- post och inom några dagar får du leveransbekräftelse via e- post eller telefon. Den leveranstid som då anges är preliminär. Vid eventuella förseningar så informeras du om dessa. Kakelgallerian i Stockholm AB förbehåller sig rätten till friskrivning från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

De flesta produkter levereras direkt från leverantören och har du beställt varor som inte är av samma märke så kan du få leveranser från flera håll, därav kan din beställning komma vid olika tidpunkter. Vi samarbetar med samtliga större speditörer för att på bästa sätt få de produkter du beställt hem till dig. Du som kund blir uppringd av transportföretaget innan leverans och kommer då få information om leveransdag och tid. Hemleveranser sker dagtid om inte annat är bestämt. Kakelgallerian i Stockholm AB har som mål att leverera inom 14 dagar från det att du gjort din beställning. Leveranstiden kan dock variera beroende på omständigheter. Är produkten en vara som inte finns i lager utan tillverkas efter beställning kan leveranstiden vara 4 – 8 veckor. Motsvarar leveransbekräftelsen inte dina förväntningar har du rätt att ändra, alternativt annullera din beställning. Kontakta kundservice på kundservice@kakelgallerian.se, senast 2 dagar efter att du har lagt din beställning om du vill ändra din order.

Fraktbolag ställer inte av gods utan kvittens av kund eller annan ansvarig mottagare. Detta innebär att du som kund måste kvittera godset vid bestämd tidpunkt. Om du inte är anträffbar vid bestämd tidpunkt debiteras du för de kostnader som uppstår. Detta gäller även gods och paket som ej lösts ut från eventuellt utlämningsställe.

Glöm inte att inspektera varorna innan och efter leveransen kvitterats för att se eventuella skador som kan ha uppkommit. Skulle något vara fel eller någon produkt vara skadad så rättar vi till det så snabbt vi bara kan. Vid synliga transportskador på emballaget ska en skriftlig notering göras av chauffören på fraktsedeln vid mottagandet. Därefter anmäls reklamationen snarast till oss på kundservice ( kundservice@kakelgallerian.se). Som kund måste du öppna förpackningen inom 7 dagar, efter mottagandet, för att kontrollera varan efter eventuella fel eller skada som upptäckts efter mottagandet. Skador och fel anmäls till Kakelgallerian i Stockholm AB via e- post på kundservice@kakelgallerian.se. Skadade eller felaktiga varor får inte användas!

Vi levererar i dagsläget endast inom Sverige men undantag kan göras, då kan kunden vända sig till (kundservice@kakelgallerian.se). Vid eventuell leverans utanför Sverige står kunden för alla extrakostnader som frakt, tull, moms och andra eventuella kostnader som kan tillkomma.

Undantag för leverans kan förekomma om det t.ex  inte finns en framkomlig väg till leveransplatsen, då levereras varan så långt det är möjligt.

 

LEVERANS FRÅN MOSAIC SWEDEN

 

Särskilda villkor gäller för leverans från Mosaic Sweden. Vid beställning av 29 ark eller mindre sker leverans till DHL´s upphämtningsställe. Vid beställning över 29 ark sker leverans i möjligaste mån hem till dörren.

 

ÅNGERRÄTT

 

Kakelgallerian i Stockolm AB tillämpar Konsumentköplagen samt Distans- och Hemförsäljningslagen. Enligt dessa har kunden alltid rätt att ångra sitt köp inom 14  dagar från mottagandet av varan utan att uppge någon speciell anledning. Vissa bestämmelser i dessa lagar begränsar rätten att utnyttja ångerrätten, t.ex. varor som tillverkas efter beställning. Kontakta kundservice (kundservice@kakelgallerian.se) för att fråga om just din vara omfattas av ångerrätt och öppet köp.

 

RETURER

 
Vid åberopande av ångerrätt och öppet köp gäller följande:

Meddela Kakelgallerian i Stockholm AB kundservice ( kundservice@kakelgallerian.se ), inom 14 dagar och returnera beställningen i originalemballage eller produktkartong inom 30 dagar. Varan ska vara i oförändrat skick som när du fick den, det vill säga oanvänd, ej förstörd eller skadad. Produkten ska vara komplett, inga brutna förpackningar eller delar av varan accepteras. Du som kund bekostar själv returfrakten. Vi tar inte emot paket mot postförskott. Kakelgallerian i Stockholm AB debiterar kunden eventuella extrakostnader vid ej kompletta returer eller så kan vi välja att inte acceptera returen. Vid retur står kunden själv för skador som kan uppstå under transporten.

 

GARANTIER OCH REKLAMATION


Alla varor som finns på www.kakelgallerian.se innefattas av någon form av garanti. Kakelgallerian i Stockholm AB samarbetar med våra leverantörer för att kunna erbjuda de bästa garantierna i branschen. Information om vad garantin innefattar och hur länge finns oftast i produktbeskrivningen för varje produkt eller hos tillverkaren. Om garantiinformation för just din vara inte finns på hemsidan så kontakta kundservice ( kundservice@kakelgallerian.se), eller ring 08- 293551.  Fel på varan som täcks av garantin byts ut eller repareras. Garantin gäller inte vid felmontering eller handhavandefel. Om en reparatör inte hittar några fel så debiteras kunden för arbetet. Kontakta kundservice för eventuella reklamationer.

 

KAKEL, KLINKERS OCH MOSAIK

Vi vill göra kunder införstådda i att det kan förekomma nyans och mönsterskillnader mellan olika plattor kakel/klinkers/mosaik än den som återfinns på bild. Kakelgallerian tar således inget ansvar för att bilderna på hemsidan återspeglar de plattor ni får levererade. Kakel/klinker är naturmaterial och en liten skillnad i storlek på plattorna finns alltid då dessa går inte att tillverka med 100% exakta mått.

 

FORCE MAJEURE


Kakelgallerian i Stockholm AB är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter enligt nedan och omständigheten försvårar, förhindrar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet ska anses vara bl.a. myndighetsåtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, strejk, brand eller översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner, varningar, försäljningsförbud etc.

TVIST


Vid eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

 

RESERVATION FÖR FELSKRIVNINGAR

 

Kakelgallerian reserverar sig för eventuella felskrivningar och förbehåller rätten att avbryta eller neka beställningar gällande produkter som påverkas av nämnda fel.